HTML

Niksim

"Jaj annak az írónak, aki nem ápolja megalomániáját, aki hagyja, hogy apadni kezdjen, és mit sem tesz ez ellen! Csakhamar tapasztalni fogja, hogy az ember nem lehet büntetlenül normális." (Cioran)

Friss topikok

Heaven Street Seven - Jazz

2008.11.13. 22:04 Niksim

Meghallgatva ötödszörre a lemezt, kettőnél több továbbjutó is akad. A Szia még bőven körön belül van, de például a nyitó Jazz, hogy az miről szólhat, azt mindmáig nem sikerült kiderítenem. A kezdésről nekem mindig a Derrick sorozat filmzenéje jut eszembe meg egy régi ős-Bikini szám. Egy haveromtól kiderült (neki írtam tulajdonképpen ezt a levelet), amire én még nem figyeltem fel, hogy Szűcs Krisztián énekesből a koncerteken a számok végén ez a szó bukik ki öntudatlanul, de ez sem volt sok segítség. Pedig a jólértesültek magabiztosságával kezdtem hallgatni.
Kereplő: Népzenés ízeivel se szövegileg, se zeneileg nem kezdenek semmit, hallgatom, és - már megint - nem értem, minek ez a szám, miről szól. Merő hablatynak tűnik. A népzene hülyére vétele (lásd még a Goulash Exotica dolgait), gondolattalan továbbgondolása bosszantó tud lenni.
Magyar Világsztár: Már elsőre is tetszett, tud popszámként működni, aszpirinmódra. Ilyen kéne még sok. Sörös kedvvel szívesen danolja az ember. A Mától nem számolom lassú is rendben van.
A Hullik a zápor témáját már vagy hússzor hallottuk a HS7-től. A "Házak a sínek mellett. Cselédrózsaszín. Bilizöld álmokat álmondják, a világ meg kattog odakint" sorok viszont jók. Ha a többi közhelyes is. Viszont a dal nagyon adja magát. Garantálhatóan koncertsláger lesz belőle.
Zombik fényes nappal: "Az élőhalottak nem a temetőben hálnak, hanem a boltban keresik az élet értelmét"? Egy 16-17 évesekből álló punkzenekar ír hasonlókat.
Ne menj vissza: Ez a másik kedvenc. Klassz fejringatós nóta.
Paradicsom: Lásd kettővel fentebb. Az ilyen környezettudtaosság felé hajló témákban a Kaukázus kategóriákkal jobb!
Távolság: Ez meg mintha egyenesen nekik szólna. A jó, a rossz és a semmi. Meg a gumipróféta. Van egy olyan számuk, hogy A jó, a rossz és a kreatív, azért gondolom mindezt! Ejnye! Bár lehet, hogy ezt csak én beszélem bele.
Fél lábbal a zsírban: Már a címe is borzalmas. Ilyet az Irigymirigyék sem engednek meg maguknak. És a számot megint nem értem, hogy miért, minek és miről. Kéne valaki külsős a zenekar mellé, aki megmondja, ha puszta tanácsilag is, hogy ez nem oké, srácok, ez fönnakad a szitán.
Egoista: Ez a dal eddig valahogy elsikkadt. Talán az első hallgatások kellemetlen élményei miatt nem maradt erre elég figyelem. A számvégi delfint emlegető részig igenmód bejön. Érdekes ez a visszhangos rész.

4 komment

Címkék: zene dalok heaven street seven jazz

A bejegyzés trackback címe:

https://niksim.blog.hu/api/trackback/id/tr28767944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lázár DS 2008.11.17. 14:13:03

hát srác, Te nem éled át a hs7 zenéjét ez lejött. de nem is kezdek bele, hogy mennyi mindenbe kötnék bele. De,hogy a kaukázust vki jobbnak nevezze mint a hs7-et, azon majdnem lefejeltem a laptomom.

Niksim 2008.11.17. 20:33:03

Bevallom a Kaukázust jobban bírom, mint a HS7-t. Hogy ki a jobb, abba az összehasonlítósdiba nem mennék bele. Furán adja ki magát az ilyesmi. Amit viszont írtam fentebb, abban igazam lehet: "Az ilyen környezettudtaosság felé hajló témákban a Kaukázus kategóriákkal jobb!" A HS7 profibb, azt aláírom, de KHJ-ék dalai, a világlátásuk, az egész mentalitásuk közelebb áll a szívemhez: a magyar mezőnyből évek óta ők a leginkább.

Szűcs dalaival kapcsolatban éppen az általad emlegetett átélést tudom a legnehezebben elképzelni. Mindenről annyi áttételen át, ironikus távolságtartással beszél, hogy valahogy tétnélkülivé válik a dolog. Az irónia önmagában nem érdekes. Nehéz valakit úgy átölelni, ha szkafandert visel. Sok HS7 dalt szeretek, de inkább tudom, hogy jók, mintsem hogy érezném.

symphysis 2009.02.23. 13:56:48

Csá!E cikk kapcsán beleolvastam pár előző irományodba is és rájöttem hogy igazából úgy is lehet írni a zenéről,hogy halvány fingja sincs az illetőnek róla.Ahogy látom téged is megérintett a mai mainstream,hál'Istennek HS7 még ha próbálkozik is ilyesmivel,nem megy neki.Egy picit mindig megújulnak,de hozzák magukat és ezért szeretjük őket!Biztos most is a Petőfit hallgatva olvasod ezt,ahol éppen valami zsíros gitárzene pl. a Gonzo,vagy az imádott "alter" Kaukázus szól,ami pár év múlva csak egy rossz emlék marad.Elképzelem,ahogy megigazítod az oldalra fésűlt séródat reggel,leülsz a gép elé,találsz egy témát,és irogatsz bele olyanokat,mint a Rap-es,Kispálos cikkedben a reggae-is alap,amit nem tom,honnan vettél,de nagyon gáz.Szerintem maradj inkább a fent említett stílusaidnál,arról kurva jókat tudnál írni,a többit hagyd meg azoknak,akik értenek is hozzá!Van a haverod,aki leírja hogy a dj-k mekkora senkik,szerintem próbáljátok ki,tök szórakoztató,van egy csomó senki akitől tanulhattok,dj Krush,Amon Tobin,csináljatok ilyen zenét,adjátok elő,én ott leszek.Na további minden jókat!

Niksim 2009.02.23. 15:38:05

Hali!

Köszönöm, hogy én lehetek a kiválasztott, akihez a profilod első hozzászólását írtad. Megtisztelsz vele. Remélem, nemcsak ezért jelentkeztél be ilyen néven. A fenti bejegyzés (cikknek aligha nevezném) eredetijét még mailben írtam néhány perc alatt skiccképpen, ami csontvázat utólag fel hússal felruházni. Aztán valahogy így maradt.

Az „alter” jelzőt még keresem a szótárban, de a 1995-ösben már nem találtam, régebbi meg nem akad itthon. Viszont a reggae szóval már találkoztam, abban a Kispál-számban például benne van egy hasonló ritmika – ha zongorás szinti nem is plöntyög közben.

Á, szóval a DJ-k! Te is jáccogacc zenéket és jól szórakozol közben. Sok sikert kívánok hozzá. Kérném is az elnézésedet, ha megbántottalak volna. Tudhatnád, hogy nem kell minden linkre ráklikkelni. Akármi is lehet mögötte. Remélem, azért ettől a Folkfree, Dub Pistols satöbbi ízétől sikerült elriasztani. További jókat neked is!
süti beállítások módosítása