HTML

Niksim

"Jaj annak az írónak, aki nem ápolja megalomániáját, aki hagyja, hogy apadni kezdjen, és mit sem tesz ez ellen! Csakhamar tapasztalni fogja, hogy az ember nem lehet büntetlenül normális." (Cioran)

Friss topikok

Kispál, Diggieman és a pusztán kulturális szemlélet

2008.12.10. 11:42 Niksim

A bejáratnál állta szinte végig a Kispál-koncertet. Nem vittem túlzásba a ráindulást, egy sörrel tuningoltam föl magam, de azért vasárnap reggel fájt a derekam. Öregszem, vagy mi. Néhány éve is csak nagyon nekivadulva voltam az, aki nagyon nekivadul. Ez persze többnyire utólag derült ki.

Szóval Kispál és a Lovasi feat. Dióssy koncert. Néha besétáltak a morc szekusok és a dohányzókat kitessékelték az épület elé. Engem jozingékkal jóval korábban szerencsére be, miután Prieger Szabi szólt az érdekünkben. Olvasván Médlin cikkét from Vaskarika, hogy nála is volt hasonló incidens, felmerül a kérdés, hogy kik voltak azok a beavatott spanok, akik tudtak arról, hogy fel kellett volna előre iratkozni. Vagy Lovasiék vitték kissé túlzásba a bebiztosítósdit? Ahogy rápislatottam, volt ott vagy húsz név. Ki a makkon nedvesítője, de tényleg?

Amúgy a koncert tényleg faja volt. Már a még az épületen innenen jöttek rénszarvasos agancsú lányok, mi több, egy elég részeg küllemű hajléktalan fickó is bepróbálkozott a beengedő embereknél, majd visszakozott. Belebotlottam az Esterházy-felolvasás Semmi művészet pólós lányába (wow!, bár jó lett volna érteni a töredékét is annak, amit mond). Utólag kiderült, hogy Shelly néven ír a régi Szigetre látogatós haverom húga a Vaskarikára (Rónai Andrást idézve!), mondja is a koncert közben, hogy Lovasiékról úgy is tudna, ha nem lenne ott a koncerten.

Ottalvás szempontjából a kevésbé régi, bár eléggé olyan haverom garzonja egész okés hely – volna, ha félméterenként nem fejelnék le egy szobasarkot.

Nézem a Diggiemanes koncertre vonatkozó vaskarikás cikket. Vidaotone, Deego kapcsán Gyurcsány őszödi beszédét – ha áttételesen is, de – igazságbeszédnek emlegetni? Ne púposkodj már ilyesmivel. „Húzd ki magad és mutass példát!” Ez még Tóta W. Árpádnak, Nádas és Esterházy Péternek is kényelmetlen hacukának bizonyult. Tilos Rádiót emlegetni 2008-ban? Emlékeztek Barcs Miklós képére, amikor egy csirkét mutatott faszközelben, majd ugyanazt a csirkét immár ugyanazzal a nem is kicsi fasszal töltve? Melyik virágágyásba szarjak most én ettől?

Deego aka Diggiemanre – érvényes – társadalomkritikát rákenni nehéz ügylet volna. Spangli, buli, nők, az megy neki istenesen, ám a felszín alá hatoló mélysége nincs a dolognak. Nem is várjuk el tőle, hogy legyen. Nem azért szeretjük.

Harle, ti most tényleg politizálni kezdtetek?! (Update: beszéltem vele a tegnapi Kern András előadás előtt és szőrszálhasogatásnak nevezte, hogy megtaláltam és így kipellengéreztem a cikkbéli részt. Ezen bejegyzés ugyanis a régi blogomon megjelent, majd levettem. Házi nyúlra nem lövük alapon nem az ALON-os blogon kezdek bele mások csócsálásába. Amúgy valahol jogos a kritika, de ezt nem hagyhattam ki. Némi derű nekem is jár.)

Rába Adrienn nyugatos újságírót bármennyire is bírom (fránya hormonok!), a feléig se jutok a Kispálos cikke olvasásában és bár tudom, hogy filozófia szakon végzett, már csóválom is a fejem, hogy jaj, mit vétettem, hogy nekem ezt kell! Az internetes újságírás nem egyenlő a posztmodern "regény"-írási szemlélettel. Nyelvileg és játékosság szempontjából amúgy nagyon érdekes szöveg, csak cikknek túlspilázott.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: média zene szombathely nyugat ujsagiras vaskarika deego delete gomb diggiman kispal és a borz

A bejegyzés trackback címe:

https://niksim.blog.hu/api/trackback/id/tr13814741

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: alternatíva 2008.12.18. 21:20:14

Lovasi András az Alternatívának: Magyarországon a popzenének van egy pejoratív jelentéseLapunk szerzői egy págiszos péntek esti Kispál-koncert előtt ültették le Lovasi Andrást pár kérdésre és egy üveg borra, aki kézségesen válaszolt mondta meg véleményét…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása